Η Οδοντιατρική Σχολή Πρωταθλήτρια!

Τα μέλη της ποδοσφαιρικής ομάδας της Οδοντιατρικής Σχολής της Αθήνας, που κατέκτησαν το χρυσό μετάλλιο στο Πανεπιστημιακό Πρωτάθλημα της σεζόν 1987-88. Το στιγμιότυπο έχει ληφθεί ακριβώς μετά από τη βράβευσή τους, που έγινε στην κεντρική αίθουσα τελετών του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών.

Πέμπτη 17 Μαρτίου 2011

Εύα Χριστοδούλου: Το χρυσό κορίτσι του Αιγάλεω

Η Εύα Χριστοδούλου (αριστερά) με τα φυντανάκια της

Είναι αναμφίβολα μία από τις κορυφαίες μορφές που έχει αναδείξει ο ελληνικός αθλητισμός.

Σήμερα προπονήτρια ρυθμικής γυμναστικής, μια δεκαετία μετά το θρίαμβό της με τα κορίτσια του ανσάμπλ στην Ολυμπιάδα του Σύδνευ, η αιγαλιώτισα Εύα Χριστοδούλου δέχτηκε ευγενικά να μας παραχωρήσει μια συνέντευξη.

Απ' τα λόγια της ξεπηδούν όλα εκείνα τα στοιχεία που χαρακτηρίζουν μια σωστή πρωταθλήτρια: Επιμονή, συνέπεια, ήθος και μετριοφροσύνη. Με ιδιαίτερη χαρά σας παραθέτω όσα μου εκμυστηρεύτηκε.

Πως έγινε και ασχοληθήκατε με τον αθλητισμό; Υπήρξε ίσως αυτό που συχνά ονομάζουμε οικογενειακή παράδοση;


Στην οικογένεια πιστεύουμε πως ο αθλητισμός σε ωριμάζει, σε ολοκληρώνει. Όλοι στην οικογένεια ασχολήθηκαν με κάποιο αγώνισμα.

Οι πρώτες σας εμπειρίες από το χώρο υπήρξαν καθοριστικές για τη συνέχεια, ή βρήκατε το δρόμο σας στην πορεία;

Για μένα ξεκίνησε σαν παιχνίδι. Ήμουν πολύ μικρή όταν άρχισα να πηγαίνω στο γυμναστήριο του Πρωτέα Αιγάλεω και να μαθαίνω τα βασικά. Μου άρεσε τότε αν και δεν καταλάβαινα μέχρι που μπορώ να φτάσω. Δεν γνώριζα ότι είχα το ταλέντο και τις ικανότητες να φτάσω ψηλά. Όλα έγιναν σιγά-σιγά, χρόνο με τον χρόνο και για μένα ήταν η φυσική εξέλιξη των πραγμάτων.

Από το θρίαμβο του Σύδνεϋ (2000)

Πόσο απαραίτητος είναι ο ρυθμός στη ζωή μας, τι πιστεύετε;

Πολύ. Ακόμα και για να περπατήσουμε χρειαζόμαστε ρυθμό. Όλα στην καθημερινότητά μας αποτελούνται από ρυθμικές κινήσεις αν το καλοσκεφτούμε.

Την ώρα που αθλείστε ή διδάσκετε τι είναι αυτό που σας εμπνέει;

Τα πάντα μπορούν να είναι πηγή έμπνευσης. Φαντασία θέλει και καλή διάθεση. Η εκτέλεση των ασκήσεων βγαίνει από μέσα σου. Δείχνεις αυτό που νοιώθεις και αυτό που αισθάνεσαι.

Με τα νέα παιδιά που αρχίζουν τώρα την αθλητική τους σταδιοδρομία πως νοιώθετε; Σας θυμίζουν το δικό σας αντίστοιχο ξεκίνημα;

Αυτό το άθλημα ξεκινά και τελειώνει νωρίς. Το γυναίκειο σώμα «πλάθεται» καλύτερα πριν αρχίσει να διαμορφώνεται. Οι καιροί έχουν αλλάξει. Τώρα δεν είναι όπως τότε. Τα παιδιά έχουν κι αλλά ενδιαφέροντα, οι γονείς δεν τα στέλνουν στα γυμναστήρια εύκολα. Είναι δύσκολα πια τα πράγματα. Βεβαία, υπάρχουν και οι εξαιρέσεις.


Αρμονία και χάρη, δυο λέξεις κλειδιά που χαρακτηρίζουν την εντύπωσή μας σαν θεατές από τη ρυθμική γυμναστική. Πόσο έμφυτα είναι τα στοιχεία αυτά και κατά πόσο αποκτώνται με την προπόνηση;

Αυτά είναι χαρακτηριστικά που πρέπει να έχεις. Η ρυθμική είναι καλλιτεχνικό άθλημα. Η χάρη και η αρμονία αν είναι έμφυτα, διευκολύνουν στην κίνηση και στην προπόνηση. Αυτό δε σημαίνει ότι αν δεν τα έχεις δεν μπορείς να κάνεις ρυθμική. Γι' αυτό κάνουμε προπόνηση, για να μπορέσουμε να βγάλουμε και να προωθήσουμε από το κάθε παιδί το ταλέντο που διαθέτει.


Θυμίστε μας τις διακρίσεις σας στο άθλημα.

1994-95: Πρωταθλήτρια Ελλάδας σε ηλικία 11 ετών (στο ατομικό)


1996: 4η θέση με την ομάδα του ensemble (ανσάμπλ) στο Πανευρωπαϊκό Πρωτάθλημα


1997: Χρυσό μετάλλιο στο Πανευρωπαϊκό πρωτάθλημα ανσάμπλ


1998: 3η θέση ΠΑΓΚΟΣΜΙΟ ΠΡΩΤΑΘΛΗΜΑ ανσάμπλ


1999: Τρία (3) Χρυσά μετάλλια στο Πανευρωπαϊκό Πρωτάθλημα ανσάμπλ


Επίσης δύο (2) Χρυσά και ένα (1) Ασημένιο μετάλλια στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα ανσάμπλ


2000: Χάλκινο μετάλλιο στους Ολυμπιακούς Αγώνες του Σύδνεϋ στην Αυστραλία με την ομάδα του ανσάμπλ.

Πως θα χαρακτηρίζατε την υποδομή της Πολιτείας στον τομέα σας;

Η Πολιτεία είναι κοντά σου όταν θα πάρεις μετάλλιο και παραμένει διπλά σου και για τα επόμενα 5 λεπτά που θα φωτογραφηθείς με αυτό. Μετά είσαι ξανά ένας απλός πολίτης, δεν διαφέρεις σε τίποτα απ’ όλους τους άλλους.

Θα σας ενδιέφερε μια πρόταση συνεργασίας με το δήμο του Αιγάλεω και αν ναι, σας έχει γίνει;


Έχω δουλέψει κι έχω συνεργαστεί με πολλούς δήμους. Ποτέ όμως με το Αιγάλεω. Δεν μου έχει γίνει πρόταση. Φυσικά και θέλω. Αιγαλιωτισα είμαι. Αιγάλεω πηρά σπίτι, εδώ μένω, εδώ πήγα σχολειό, εδώ είναι οι φίλοι μου, η οικογένειά μου. Όλα μου τα βήματα μετά τον αθλητισμό στο Αιγάλεω έγιναν. Το πρακτορείο ΠΡΟΠΟ που έχω είναι στην Λεωφόρο Θηβών κι ο ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΦΙΛΩΝ ΓΥΜΝΑΣΤΙΚΗΣ (Σ.ΦΙ.Γ.Α) που ίδρυσα έχει έδρα στο Αιγάλεω και οι προπονήσεις γίνονται σε σχολείο της πόλης μας. Είμαι περήφανη για τον τόπο μου και είμαι διαθέσιμη να βοηθήσω ή να προσφέρω σε οποιονδήποτε τομέα μου ζητηθεί.

Σας ευχαριστούμε θερμά.

Κι εγώ, να είστε καλά!

1 σχόλιο:

Πρωτοπόροι Έλληνες Οικολόγοι

  Άγις Θέρος (εφ. ΤΟ ΒΗΜΑ, 22.4.1961) ( Γράφει ο Νίκος Δ. – Θ. Νικολαΐδης ) Τα σημερινά προβλήματα της μόλυνσης του περιβάλλοντος (τρύπα τ...